TECHNIKA WYCZYNOWA KLASYCZNA

Podstawowa  wyczynowa technika jazdy.

TECHNIKA OPARTA NA PARABOLICZNYM TORZE JAZDY I NAKŁADKACH FAZOWYCH NA FAZOWY PODZIAŁ ZAKRĘTU,

Technika ta pozwala na bardzo szybkie pokonywanie zakrętów, nieosiągalne dla technik podstawowych. Precyzyjnie określa strefę i punkt hamowania. Precyzyjnie określa sposób kręcenia kierownicą. Precyzyjnie określa w zakręcie punkt przyspieszania. Wymusza prawidłowy tor jazdy. Wykorzystuje siłę odśrodkową do zwiększenia przyczepności opon. Zmusza do bardzo pewnego i szybkiego wyjścia z zakrętu.

Opanowanie tej techniki daje gwarancję 100% bezpieczeństwa i możliwość wygrywania zawodów, nawet w randze mistrzostw świata.

Przy zachowaniu przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego staje się idealną technika do jazdy w ruchu miejskim, drogowym, czy autostradowym.

Technikę tą można stosować do :

  • Jazdy na małych kątach znoszenia.
  • Jazdy na dużych kątach znoszenia.
  • Jazdy w uślizgu.
  • Jazdy w poślizgu kontrolowanym.

Wysokiej klasy światowi zawodnicy rajdowi i wyścigowi stosowali tą technikę jako podstawową. Odnosili sukcesy w rajdach i wyścigach. Ta technika daje informację o przyczepności już na początku pierwszej fazy zakrętu.

 

NA TRENINGACH BUDUJEMY TECHNIKĘ JAZDY, W OPARCIU O PONIŻSZE ELEMENTY  SKŁADOWE PROGRAMU WYCZYNOWYCH TECHNIK JAZDY SAMOCHODEM, PRZEZNACZONE DLA TECHNIKI WYCZYNOWEJ KLASYCZNEJ

Elementy składowe wyczynowych technik jazdy:

-         technika jazdy na wprost

-         technika patrzenia i obserwacji

-         technika hamowania

-         technika przyspieszania

-         technika zmiany biegów

-         technika wykorzystania sił bezwładności

-         technika wytyczania strefy i punktu hamowania

-         techniki wejścia w zakręt

-         techniki dociążania i docisku

-         techniki ruchu kołem kierownicy

-         techniki przejeżdżania zakrętu

-         techniki pracy gazem w zakręcie

-         techniki wykorzystania sił bezwładności w zakręcie

-         technika patrzenia w zakręcie

-         techniki utrzymania prawidłowego toru jazdy

-         techniki wyjścia z zakrętu

-         techniki fazowego podziału zakrętów

-         techniki wykorzystania właściwości jezdnych samochodu

-         techniki jazdy na różnych rodzajach nawierzchni