TECHNIKA WYCZYNOWA KLASYCZNA

Podstawowa  wyczynowa technika jazdy.

TECHNIKA OPARTA NA PARABOLICZNYM TORZE JAZDY I NAKŁADKACH FAZOWYCH NA FAZOWY PODZIAŁ ZAKRĘTU,

Technika ta pozwala na bardzo szybkie pokonywanie zakrętów, nieosiągalne dla technik podstawowych. Precyzyjnie określa strefę i punkt hamowania. Precyzyjnie określa sposób kręcenia kierownicą. Precyzyjnie określa w zakręcie punkt przyspieszania. Wymusza prawidłowy tor jazdy. Wykorzystuje siłę odśrodkową do zwiększenia przyczepności opon. Zmusza do bardzo pewnego i szybkiego wyjścia z zakrętu.

Opanowanie tej techniki daje gwarancję 100% bezpieczeństwa i możliwość wygrywania zawodów, nawet w randze mistrzostw świata.

Przy zachowaniu przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego staje się idealną technika do jazdy w ruchu miejskim, drogowym, czy autostradowym.

Technikę tą można stosować do :

  • Jazdy na małych kątach znoszenia.
  • Jazdy na dużych kątach znoszenia.
  • Jazdy w uślizgu.
  • Jazdy w poślizgu kontrolowanym.

Wysokiej klasy światowi zawodnicy rajdowi i wyścigowi stosowali tą technikę jako podstawową. Odnosili sukcesy w rajdach i wyścigach. Ta technika daje informację o przyczepności już na początku pierwszej fazy zakrętu.

 

NA TRENINGACH BUDUJEMY TECHNIKĘ JAZDY, W OPARCIU O PONIŻSZE ELEMENTY  SKŁADOWE PROGRAMU WYCZYNOWYCH TECHNIK JAZDY SAMOCHODEM, PRZEZNACZONE DLA TECHNIKI WYCZYNOWEJ KLASYCZNEJ

Elementy składowe wyczynowych technik jazdy:

–         technika jazdy na wprost

–         technika patrzenia i obserwacji

–         technika hamowania

–         technika przyspieszania

–         technika zmiany biegów

–         technika wykorzystania sił bezwładności

–         technika wytyczania strefy i punktu hamowania

–         techniki wejścia w zakręt

–         techniki dociążania i docisku

–         techniki ruchu kołem kierownicy

–         techniki przejeżdżania zakrętu

–         techniki pracy gazem w zakręcie

–         techniki wykorzystania sił bezwładności w zakręcie

–         technika patrzenia w zakręcie

–         techniki utrzymania prawidłowego toru jazdy

–         techniki wyjścia z zakrętu

–         techniki fazowego podziału zakrętów

–         techniki wykorzystania właściwości jezdnych samochodu

–         techniki jazdy na różnych rodzajach nawierzchni