TECHNIKA POŚREDNIA FAZOWA

Wstęp na wyższy poziom wyczynowych technik jazdy.

TECHNIKA OPARTA NA FAZOWYM PODZIALE ZAKRĘTU I PARABOLICZNYM TORZE JAZDY

Bardzo dobra technika do ruchu miejskiego i turystycznego. Daje 100% pewności wykonania. Jest techniką w pełni przewidywalną. Daje duże poczucie bezpieczeństwa. Pozwala w pełni opanować nawet najmocniejsze auta.Nie powoduje zmęczenia kierowcy. Pozwala na bardzo ekonomiczną i szybką jazdę, pod warunkiem zachowania rytmu jazdy i przepisów ruchu drogowego.

Ta technika nadaje się  do wykorzystania w zawodach amatorskich typu KJS, track day, sprint, itp.

Jest to pośrednia technika pomiędzy PODSTAWOWĄ, a WYCZYNOWĄ. Jest o wiele szybsza od techniki podstawowej, jednocześnie dająca większą przyczepność auta już w drugiej fazie zakrętu,  dzięki czemu daje możliwość szybszych wejść w zakręt.

 

NA TRENINGACH BUDUJEMY TECHNIKĘ JAZDY, W OPARCIU O PONIŻSZE ELEMENTY  SKŁADOWE PROGRAMU WYCZYNOWYCH TECHNIK JAZDY SAMOCHODEM, PRZEZNACZONE DLA TECHNIKI POŚREDNIEJ FAZOWEJ

Elementy składowe wyczynowych technik jazdy:

–         technika jazdy na wprost

–         technika patrzenia i obserwacji

–         technika hamowania

–         technika przyspieszania

–         technika zmiany biegów

–         technika wykorzystania sił bezwładności

–         technika wytyczania strefy i punktu hamowania

–         techniki wejścia w zakręt

–         techniki dociążania i docisku

–         techniki ruchu kołem kierownicy

–         techniki przejeżdżania zakrętu

–         techniki pracy gazem w zakręcie

–         techniki wykorzystania sił bezwładności w zakręcie

–         technika patrzenia w zakręcie

–         techniki utrzymania prawidłowego toru jazdy

–         techniki wyjścia z zakrętu

–         techniki fazowego podziału zakrętów

–         techniki wykorzystania właściwości jezdnych samochodu

–         techniki jazdy na różnych rodzajach nawierzchni